“podržavam dojenje ALI”

U zadnje vrijeme mi je muka od podržavatelja-dojenja-ali. Možda baš zato što i sama trenutno dojim, možda zato što mi je dojenje oduvijek normalno i prirodno…
Da, danas je trendi podržavati i promovirati dojenje, i osoba dobiva stigmu primitivke/ca ako ne podržava dojenje, i zato je popriličan broj ljudi u grupi “podržavam dojenje, ali” , jer ruku na srce, ljudi ( bilo žene, bilo muškarci ) se teško oslobađaju odgojno-društvenih obrazaca patrijarhalnog koncepta koji žensko tijelo određuje prema muškom doživljaju – seksualno i time određuje podsvjesni koncept pravila “pristojne pokrivenosti” koji, dakako, važi samo za žene ( jer žene nisu seksualna bića, ili je njihova seksualnost nebitna i u drugom planu, pa je stoga i nebitno kako žene instinktivno percipiraju muška tijela ).
Prema patrijarhalnom konceptu, ženska sisa, tj. bradavica, je opscena i predmet seksualnosti, a ne kožna žljezda sa funkcijom produkcije mlijeka. Iz tog razloga vrijedi propis da na gradskim plažama mora biti pokrivena, za razliku od muške bradavice – koja prema patrijarhalnom konceptu nije opscena i ne može biti predmet seksualnosti.
Taj isti koncept se, nesrećom po bebe i majke, nastavlja na prirodnu i fiziološku funkciju hranjenja bebe sisom odnosno mammom, zato jer jesmo sisavci odnosno mammalia.
Podržavam dojenje – ALI:
• “treba se malo pokriti”
• “nije pristojno kada se vidi sisa”
• “treba biti diskretno”
• “to je intiman trenutak majke i bebe, ne za oči javnosti”
• “ne u javnosti, šta mama s malom bebom ima radit u šoping centru”
• “neka se okrene da se ne vidi sisa”
• “neka ide u wc podojit bebu”
• “samo dok je beba mala, iza godinu dana može nešto drugo pojesti ako je gladan/a”
• “ne pred djecom u parku”
• “ne u restoranu, kafiću, tramvaju, autobusu, trajektu, katamaranu, vlaku…”
• “ne ako je sisa prevelika pa vulgarno ispada na sve strane”
• “ne ako majka vadi sisu za dojenje iznad majice nego diskretno ispod majce”

… to je samo dio asortimana iza ALI, i zaista je nebitno što stoji iza ALI, jer to su sve nečije društvene/odgojne/puritanske/vjerske/ine derivacije patrijarhalnog koncepta koji u majčinstvu i dojenju percipira nešto diskretno,intimno, seksualno jer se obavlja sa organom koji patrijarhat percipira seksualno, a dojenje je sve samo ne to. Nahranit bebu i/ili utjesit stariju bebu/dijete dojenjem nije nenormalno, neprikladno, degutantno ili intimno već prirodno i majčinski i nema ništa intimno seksualno u tom činu. Degutantno i perverzno može biti samo nečiji pogled i misao na dojenje.
Smješno, ali upravo su žene prve u prigovaranju i okretanju očima ko da i same nemaju sisu i nisu je nikad vidile, il ih je možda strah da njihove muške polovice neće ugledati “bolju” sisu uživo, il im je možda podsvjesno krivo što i same nisu bile hrabre i bez ustezanja i bez srama dojile svoju djecu…ko će ga znat.
Dječji pogled na sisu u dojenju je jedan jedini instinktivni – sisanje. Ili možda neke majke i očevi žele od starta usaditi u dječju percepciju da je ženska sisa i bradavica u funkciji dojenja nešto opsceno i seksualno pa se boje dječjeg normalnog i prirodnog pogleda na to.
Posebnu skupinu pak čine majke koje iz nekog razloga nisu bile u mogućnosti dojiti svoju djecu ili su izabrale da ne doje, a silna propaganda slobode dojenja ih užasno smeta i nervira jerbo “zašto se od muhe radi slona” – gornji nepotpuni popis itekako pokazuje da je propaganda slobodnog dojenja više nego potrebna, ili “šta, ja nisam dojila pa ja nisam dobra majka po vama jel?” -ne znam čemu takvo subjektivno ispoljavanje osobnih frustracija i izvrtanja namjere i razloga, znači nitko ne bi smio pričat o dojenju i propagirat slobodu dojenja zbog solidarnosti s majkama koje nisu dojile?! Naravno tu ne ubrajam majke koje nisu bile u mogućnosti dojiti ili su same izabrale da ne žele, ali im je potpuno normalno da druge žene to žele i rade.
Zanimljivo je također da protivnici dojenja u javnosti i podržavatelji-dojenja-ali se u obrani svojih grotesknih stavova služe krajnostima koje egzistiraju valda u promilima, tipa dojenje djece starije od 5 godina u javnosti kao da takvi slučajevi čine 90% dojilja.
Također je zanimljivo da te grupacije smatraju kako je dojenje samo nutritivne funkcije pa su u stanju ispalit glupost tipa da je dojenje ok do godinu dana, a kasnije dijete može pojest i nešto drugo osim majčinog mlijeka. Znači sa 11 mjeseci i 15 dana nije vulgarno, a sa 12 mjesecii 5 dana je vulgarno i nepotrebno? Kako procjenjuju koji prozor je vulgaran i nepotreban, veličinom dijeteta ( neke bebe imaju 10kg sa 6 mjeseci, a neke sa 1,5 godinu ), hoda li dijete ( neka hodaju sa 10 mjeseci neka tek sa 15 mjeseci ), ima li dijete kosu itd itd? Što više razmišljam o tome što uvjetuje procjenu vulgarnosti tim ljudima, to su mi apsurdniji i apsurdniji…

Ovo je doba renesanse dojenja nakon nekoliko desetljeća industrijsko-farmaceutske propagande tobožnjeg oslobađanja žena od okova majčinstva kako bi bile što slobodnije radilice u službi korporativnog kapitalizma. Također i renesansa oslobađanja vjersko-patrijarhalnih koncepata koji žele zauzdati slobodu žena kao primarnih i glavnih osoba u prokreaciji i odgoju čovjeka i glavnu “palicu” koju imaju – sisu koja hrani i maternicu u kojoj raste novi život.
Tko zna, mozda su današnje generacije toliko opsjednute velikim nabreklim sisama jer su uglavnom površno dojene uz visoki postotak upotrebe adaptiranog mlijeka pa su tu frustraciju nedostatka proicirali u seksualnu fantaziju za tim toplim nabreklim majčinim grudima koje hrane.
Kako god bilo, kome smeta neka okrene glavu. Kako to funkcionira, sjetim se odmah onog eseja koji je jednom prilikom kružio balkanskim društvenim mrežama o gospodični koja je bila duboko povrijeđena prizorom stražnjice djevojke u tajicama ispred sebe i svog nevinog zaručnika, jelte ima nas svakakvih i zaista je prenaporno razmišljati o tome kakvi prizori nekoga osobno vrijeđaju ( a dojenje čak ni ne spada u takve grupacije obnaženih senzualnih prizora ).
Perverzno je dojenje promatrati u intimnom i seksualnom kontekstu samo zato jer se obavlja organom kojeg patrijarhalni koncept percipira seksualno iako taj organ postoji isključivo za fiziološku funkciju dojenja. Ako grljenje i ljubljenje svog djeteta u javnosti nije neprikladno i nešto što bi trebalo biti intimno ( jerbo samo pedofilima taj prizor može biti intiman i seksualan ) ne razumijem kojom logikom se na dojenje ne gleda jednako?

Nedavno sam pročitala jednu dobru s kojom bih završila – AKO JE DOJENJE SEKSUALNO, ONDA SU FLAŠICA I DUDA DILDO.

Disklejmer – ne mrzim ja podržavatelje-dojenja-ali, neki jako bliski dragi ljudi razmišljaju upravo tako, ali to ne utječe na moju realnu percepciju dojenja i antipatiju prema takvom stavu i konceptu. Sloboda stava je također sloboda dok ne ograničava tuđu slobodu. Dakle, podržavatelji-dojenja-ali, slobodni ste okrenuti glavu i ne gledati ono što vam je mrsko i pri tome imati svoj stav – koji ne morate podjeliti na glas, jer to već izlazi iz kruga vaše slobode ( kad bi svatko naglas govorio što mu smeta svijet bi bio poprilično bučno mjesto ).

Komentiraj